Baskılı Koli Bandı

Baskılı Koli Bandı

Baskılı koli bandı marka olan veya marka olma yolunda ilerleyen firmalar için olmazsa olmaz unsurlardan biridir. Kullandığınız koli bandının markanız hakkında olumlu bir izlenim yaratması önemlidir. Detay gibi görünebilir ancak kullandığınız koli bandının tüketici algısında yarattığı izlenim markanız için belirleyicidir.

Geniş üretim kapasitesi, güçlü referansları ve rekabetçi fiyatları ile Nuga Bant olarak sizin için hazırladığımız bu blog yazısında koli bandı seçimi için önemli unsurları derledik. Ama öncesinde, koli bandının ne olduğunu tanımlayıp ve tarihine bir göz atalım dilerseniz.

Koli Bandı Nedir?

Kolinin dağılmasını kimse istemez. Bunun için iyi bir koli kadar kritik bir diğer unsur da koli bandıdır. Koli bandı, kolinin sağlam biçimde kapatılması için kurgulanmıştır. İhtiyaca göre çeşitli ölçülerde üretilir. Bir yüzü yapışkan malzeme ile kaplıdır kendinden yapışkanlı özelliği sayesinde oldukça pratiktir.

Peki bugün yaşamımızı kolaylaştıran koli bandı, hayatımıza ne zaman girdi?

Koli Bandı Tarihi

Yapışkan bir bant üretme fikri öncelikle tıbbı amaçlar için ortaya çıktı. 1845’te Dr. Horace Day, bugün bildiğimiz anlamda yara bandına benzer bir bant yapmak için kumaş şeritlerine uygulanan kauçuk bir yapıştırıcı kullandı. Pek kullanışlı olmayan bu başarısız deneme 76 yıl sonra yeniden gündeme geldi. 1921’de Earle Dickson, Johnson & Johnson firması için yara bandını icat etti.

Yara bandının icadının koli bandına ilham olması için lojistik sektörünün gelişmesi gerekti. Ne var ki 1929’da yaşanan Büyük Buhran uluslararası ticareti bitirme noktasına getirmişti. Ancak lojistik sektörünü hareketlendirecek başka bir olay ufukta bekliyordu. Tarihin en büyük savaşı 1939’da patlak verdi. Dünya çapına yayılan savaş, beraberinde lojistik ihtiyaçları getirdi. Koli bandı tam da bu noktada ikinci dünya savaşının ortasında 1942’de ABD’de icat edildi. Askerleri malzemelerin uzun seyahatler boyunca dış etkilerden izole olması için kullanıldı. Barut içeren mühimmatların su ile temas etmemesi ve nemden korunması gerekiyordu. Su geçirmeyen ve esnek bir ürün olan koli bandı tam da bu ihtiyaca göreydi.

Savaş’ın sona ermesi ile uluslararası ticaret hiç olmadığı kadar hacim kazandı. Koli bandı bu sefer sivil alandaki lojistik ihtiyaçlar için kullanılmaya başlandı. Günümüzde neredeyse bütün işletmelerinin sarf malzemeleri arasında koli bandı da yer alıyor.

Baskılı Koli Bandı Fiyat

Baskılı koli bandı fiyatı, daha çok satınalma departmanında çalışanlarının ilgisini çekecek bir konu. Ancak üretici gözünden değerlendirildiğinde fiyatın oluşması biraz karmaşık bir süreç. Kapasite, üretim planı, termin gibi birçok faktör fiyatı etkiler.

Baskılı Koli Bandı Fiyat araştırması yaparken bir ürün almanın ötesinde beraber çalışacağınız tedarikçi seçimi yaptığınızı gözetmelisiniz. Koli Bandı satınalmak için en akılcı çözüm Nuga Bant gibi üretici firmalarla doğrudan iletişim kurmak.

Baskılı Koli Bandı Üretimi

Koli bandı seçimi yaparken kalite noktasında iki kritere odaklanmalıyız. Birincisi, koli bandının fonksiyonel özellikleri. Bu aşamada bandın; ölçüsü, sağlamlığı ve yapışma özelliğini dikkate almalıyız. İkincisi ise markanızın kalitesini yansıtacak olan baskı kalitesi. Ürünleri ile kalite unsurundan geçer not alan tedarikçiler arasında seçim yaparken fiyatı da dikkate almak gerekecektir kuşkusuz. Ancak fiyatı denkleme katarken seçeceğiniz tedarikçinin güvenilirliği, termin sürelerine uyması, ürün kalitesinin stabil olması gibi unsurlarla beraber değerlendirmelisiniz. Baskılı koli bandının bir sarf malzemesi olduğunu unutmamak gerekir. Dolayısıyla sadece bir ürünün değil çalışacağınız koli bandı tedarikçisinin seçimini yapmanız gerekiyor. Bu noktada, Nuga Bant gibi güçlü referansları ve kendi üretim parkuru olan firmalar rekabette öne çıkıyor.

baskili-koli-bandi-1

Baskılı Koli Bandı Avantajları

Koli bandının baskılı hali kurumsal kimliğin bir parçasıdır. Özel olarak siparişle oluşturulan bakılı bantların üzerine; slogan, logo veya desen görselleri eklenir.

Baskılı koli bandı kurumsal kimliğinizi tamamlayıcı bir üründür. Müşterilerinizin ve çalıştığınız firmaların algısında size değer katar. Böylelikle kurumsal yapınızı öne çıkarıp karlılığınızı yükseltebilirsiniz.